بهسازي و ساماندهي بخشي از معابر روستاي شادکام بافق


مسئول نمايندگي ميراث‌فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري شهرستان بافق گفت: عمليات بهسازي و ساماندهي معابر روستاي شادكام به نيمه رسيد.


به گزارش روابط عمومي اين اداره کل "قديريان" اظهار داشت: اين عمليات شامل سنگ فرش کف کوچه ها با سنگ لاشه موجود در محل، بندکشي ديواره‌هاي اطراف کوچه و بهسازي مسير آب قنات عبوري از کوچه‌ها مي‌باشد.


به گفته اين مسئول روستاي شادکام يکي از پنج روستاي هدف گردشگري در شهرستان بافق مي‌باشد که ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري بافق، بهسازي و ساماندهي معابر آن را در دستور کار خود قرار داده است.


"قديريان" افزود: اين اقدامات در مدت 3 ماه و با اعتباري بالغ بر 200 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني و به صورت پيماني انجام خواهد شد.


وي افزود: روستاي شادکام يکي از روستاهاي خوش آب و هواي اطراف شهرستان بافق و در فاصله 40 کيلومتري اين شهرستان قرارگرفته و کوههاي بلندي دور تا دور اين روستا را در بردارد به طوري که در زمستانها روستا از نور طبيعي چنداني برخوردار نيست.


اين مقام مسئول اضافه كرد: آب اين روستا از فاصله 2 کيلومتري بالا دست روستا و از طريق چشمه تامين مي‌گردد و رودخانه نسبتا بزرگي دارد که عمدتا در فصل بارندگي پر آب و گاها راه ارتباطي اين روستا به شهر را قطع مي‌کند. در اين روستا اماکن تاريخي مانند زيارتگاه و همچنين وجود سرو کهنسال خبر از قدمت زندگي در اين روستا ميدهد.


وي گفت: شکل معماري و معابر روستا بصورت ارگانيک و همگون با محيط طبيعي و خانه‌هاي موجود در روستا همگي از سنگ لاشه و رودخانه‌اي و ملات گل و چوب موجود در محل ساخته شده است که اين امر چهره بکر و طبيعي و زيبايي به روستا داده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا